Merhaba arkadaşlar
GDI = Graphical Design Interface ile ilgili ufak bir bilgi vermek istiyorum sizlere. GDI, Windows uygulamaları üzerinde çizim işlemleri gerçekleştirmemize olanak tanıyan sınıflardır.
Bu sınıflar ile Windows formlar üzerine veya print nesneleri ile kağıt üzerine bazı çizimler yapabilmemiz mümkün.
Öncelikle bir çizim yapabilmek için de ilk gereken bir kağıt yada çizim yapılacak alandır öncelikle bunu belirtmemiz gerekiyor
Form üzerine çizim yapabilmek için:Graphics grp = this.CreateGraphics();
PictureBox üzerine çizim yapabilmek için: Graphics grp = pictureBox1.CreateGraphics(); |
Çizim alanımızı oluşturduktan sonra ile form veya picturebox üzerine ne çizdireceğimizi seçmemiz gerekiyor ama bunu seçmeden öncede çizmek için gerekli olan kalem veya içi dolu bir şekil çizeceksek fırça gerekiyor. Bunu da şu şekilde tanımlayabiliriz;
Pen kalem = new Pen(Color.Blue);kalem.Width = 5;
Brush firca = new SolidBrush(Color.Red) ; |
Bu şekilde tanımladığımızda kalem ve fircanin özelliklerini değiştirebilir durumda oluyoruz. Kalemin kalınlığı vs gibi özelliklerini ayarlayabiliyoruz. Ya bunlara ihtiyacımız yoksa bunlarla uğraşmadan nasıl yaparız derseniz onun çözümüde şu şekilde…
Pens.Blue
Brushes.Red |
Hemen belirteyim bu şekilde kullanım tek başına mümkün olmuyor ancak gerekli kodlar içersinde bu şekilde kullanabilirsiniz biraz aşağıda bunun örneklerini göreceksiniz zaten 😉
Çizim alanı tamam kalem tamam firça tamam eee ne kaldı geriye ??? Sadece çizmek kaldı 😉
Çizim yapabilmek içinde ilk başta örneğini (instance) aldığımız Graphics nesnesini kullanacağız. Ve içersindeki çizim metotları ile form üzerine şekiller çizeceğiz….
grp.DrawLine(Pen nesnesi, X1, Y1, X2, Y2);grp.DrawLine(kalem, 50, 50, 150, 50); |
Formun üzerine Line çizerken verilen koordinatlar 2 tane x ve y noktalarıdır bu iki noktayı belirtiriz ve DrawLine metodu bizim yerimize bu iki noktayı birleştirir ve şekildeki gibi bir görüntü ortaya çıkar.
Birde Dikdörtgen Yuvarlak bişiler çizelim.
grp.DrawEllipse(Pen nesnesi, X, Y, Genişlik, Yükseklik);grp.DrawEllipse(kalem, 100, 100, 100, 100);
grp.DrawRectangle(Pen nesnesi, X, Y, Genişlik, Yükseklik); grp.DrawRectangle(Pens.Blue, 200, 100, 100, 100); |
Bu şekilleri çizerkende gerekli olan veriler önce bir kalem sonra X ve Y noktası ardından çizilecek olan şeklin yükseklik ve genişlik bilgileridir.
Son olarak Pie yani kekden bahsetmek istiyorum 😀 evet sizi keklemiyorum pasta grafik olarak adlandırdımız şekli nasıl çizeriz ona bakalım…
grp.DrawPie(Pen nesnesi, X, Y, Genişlik,Yükseklik , Başlangıç Açısı, Yay Açısı);
grp.DrawPie(kalem, 50, 200, 100, 100, 0, 270); |
Şimdi birde bunların içi dolu olanları nasıl yazılıyor aralarında ne fark var görelim 😉
grp.FillEllipse(firca, 100, 100, 100, 100);grp.FillRectangle(firca, 200, 100, 100, 100);
grp.FillPie(Brushes.Purple, 50, 200, 100, 100, 0, 270);
|
GDI nesnesi sadece bu işemi yarar diyebilirsiniz 😀 Bu sadece başlangıç bir sonraki yazıda GDI nin asıl nasıl kullanılabildiğini göreceğiz 😉
Görüşmek Üzere…
hocam bununla ew araba çizdirip öğrencileri çıldırtmak mümkün müdür?